Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Mina åsikter om BD PT 1 - Inte såå bra!


Handling: Edward har friat och Bella har sagt ja. Ett bröllop är på väg. Bella och Edward lovar varandra kärlek, så länge de lever. Nu verkar det som om de ska leva rätt länge i alla fall. Men helt enkelt blir det inte för dem. Ena händelser efter dem andra gör att slutet känns plötsligt mycket nära. Sedan måste Jacob ta ställning till vilken sida han står på. Hur långt är han beredd att gå för Bellas skull?

Min åsikt: Den här filmen var bra. Men inte mer än så. Jag upplever inte att filmen gjorde boken någon rättvisa. Lite besviken är jag. När de väljer att dela upp filmen i två delar tror man att det är för att de inte får plats med allt som står i boken på en film. Man förväntar sig att den första delen ska vara fullproppad med händelser och spännande intriger. Visst, det händer grejer som får en att dras in i filmen. Men ändå är alla scenerna väldigt utdragna som i längden gör dem händelselösa. Hur som helst upplever jag att boken är över hundra gånger så mycket bättre. De missar flera viktiga händelser som finns med i boken. Det är nästan så att de har missat något av det allra viktigast. Men kanske gör det inte så mycket. De större och mer avgörande händelserna kom i alla fall. Men sen upplever jag att filmen inte är lika välgjord som de föregående filmerna har varit. Jag vet inte riktigt...hade nog allt för höga förväntningar på Breaking Dawn eftersom boken är så himla fantastisk. Men nej, nu ska jag inte bara säga dåliga saker om filmen. För filmen var som sagt bra. För första gången grät jag faktiskt till en twilightfilm. Så de lyckades gestalta alla känslor bra, de lyckades få Bella se riktigt sjuk. Filmen var absolut värd att se, kanske blir den bättre efter ha sett den två eller tre gånger. Vi får väl se vad som händer.

Mitt omdöme: ★★★★☆

Håller ni med mig? Eller vad tycker ni?





Julia

Jag tyckte filmen var helt grym!! Twilight och Breaking Dawn är helt klart dom bästa i Twilight-serien! Jag har inte hunnit läsa den boken ännu, så det kan jag inte säga något om.. men för mig blev filmen bättre när jag såg den två gånger. Jag såg den först på natten till onsdag och sen fredag kväll. Såg du den sista scenen? SPOILER! Alltså Volturi-scenen. SPOILER! Kram.

2011-11-20 / 00:33:52
Hemsida: http://jjuliiiiaa.blogg.se/
Felizia Höök

Jag ska se den ikväll :) Bli veckans blogg hos mig - http://feliziahooks.blogg.se/2011/november/vill-du-bli-veckans-blogg.html

2011-11-20 / 08:43:29
Hemsida: http://feliziahooks.blogg.se/
Anonym

Håller med om att de hade missat flera viktiga händelser, men jag tycker ändå att filmen var riktigt bra! :)

2011-11-20 / 11:27:13
Julia

Sv: SPOILER! När Bella öppnat ögonen börjar eftertexterna, men efter ett tag kommer det en till scen när någon tjej kommer med ett bra till Volturi.. och så vidare, och sen efter det kommer det eftertexter igen. SPOILER! Riktigt dåligt att sätta en scen där, tycker jag..

2011-11-20 / 23:00:33
Hemsida: http://jjuliiiiaa.blogg.se/


    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: