Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Intervju med den tredje hustrun

Mariel Belanger är en kanadensisk skådespelerska som spelade Taha Aki's trejde fru i The Twilight Saga: Eclipse. Ja, det var hon som offrade sig själv så att hennes man kunde rädda den kvinnliga vampyren som dödade hennes son och halva byn i flashbacken av det som Billy Black berättade om legenderna.
QWP: Många verkar att hålla mig om att Twilight Saga har öppnat dörrar för Native American skådespelare till mer modernare filmer. Vad tänker du om det?
MB: The Twilight Saga har absolut öppnat dörrar för vissa skådespelare, jag kan inte säga att min roll var modern för det var den ju inte. Jag tycker att den enda riktiga dörren öppnades av scenskrvarna när dem generaliserade karaktärerna mer. Majoriteten skriver fortfarande för Cuacasian karaktärer även om vi lever i ett mer  bi-racial/multi-ethnic samhälle. Scenskrivarna/skådespelarna behöver att reflektera mer.
QWP: Hur var det att filma The Twilight Saga: Eclipse? Var det olikt från andra projekt du hållit på med?
MB: Det var väldigt svårt. TSE var mycket större en något jag hade jobbat med. Jag varit en del på TV men detta var så olikt. Det var så mycket tid på olika ställen.
QWP: Hur var det att jobba under David Slade?
MB: Jag fick bara två dagar med honom, men mi tid framför kameran var trevlig. Han hade inte bråttom och var tålmodig. När vi filmat sista scenen grattade han mig och sa att jag nu hade blivit en "stjärna"
T W I F A N S



    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: