Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kristen Stewart intervju med Marie Claire Australia (Oktober)

 

Brukar du ibland känna dig utmattad av den uppmärksamhet du har haft att göra med?

Det är svårt att prata om det utan att ge intryck av att jag är negativ eller klagar. Jag älskar mitt jobb- jag är så passionerad i processen, men det finns en hjälplös känsla när du inte kan göra vad du brukade kunna göra utan att locka en stor publik. Jag visste om branschen mycket väl innan jag fick chansen att vara en del av dessa filmer, så det är inte som en chock för mig. Jag vill bara slippa oroa mig om var jag kan gå för att inte förföljas. Ibland stannar jag i mitt hotellrum när jag jobbar på filmer eller när jag gör reklam för dem. Det blir lättare så.

Är det viktigt för dig att få chansen att arbeta med andra filmer mellan Twilight filmerna?

Jag älskar att arbeta. Jag har inte någon övergripande plan när det gäller min karriär. Jag väljer bara projekt på instinkt. Det var så intressant för mig att kunna göra The Runaways och spela en så häftig person, och de andra filmerna jag har gjort har alla haft något som verkligen var meningsfullt för mig. Jag försöker hitta roller som går hem hos mig i stället för att tänka på hur stor filmen kommer att bli eller vad den kommer att göra för min karriär. Jag skulle aldrig kunna strukturera saker på det sättet.

[...]

Några av dina tidigare regissörer har sagt att du har en mycket bra skitsnackdetektor...

Jag tycker inte om att skapa en falsk bild om mig själv eller försöka låtsas vara någon jag inte är. Jag antar att jag kan vara så allvarlig ibland och bli för intensiv och involverad när jag arbetar, men det är så jag är.

Är du fortfarande lika intensiv som alltid när du arbetar med en film?

Jag gillar att kasta mig in i karaktären och känner att jag ger allt jag kan. Jag känner att jag behöver ta den intensiteten och det engagemang för varje film och det är mitt ansvar att ge allt jag har till den rollen för publiken. Ibland kan det ta hård på dig och du känner dig utmattad och lite tom efter varje film. Du har också varit en del av denna specifika värld; de andra skådespelarna, arbetsgänget, vilken stad du råkar ha filmat i. Du måste sedan lämna den scenen och gå tillbaka till ditt eget liv, och det är inte alltid en lätt process.

Är det därför du ibland verkar nervös när du är ute offentligt eller på talk shows?

Jag är inte den sortens person som vill eller tycker om att vara centrum för uppmärksamheten under några omständigheter. Jag älskar det faktum att fansen är så tacksamma och har en så stor kärlek till Twilight, jag känner mig privilegierad att vara en del av detta, men det kan vara skrämmande. Jag har inte ett så intressant liv bortsett från mitt arbete, så när jag diskuterar saker om mig själv känner jag mig konstig. Jag slutar med att jag antingen ser jättestressad eller nervös ut, eller alltför avslappnadd- när sanningen är att jag inte vill verka överdrivet allvarlig med mitt arbete eller klagar på all uppmärksamhet som kommer med jobbet.

Hur är det med award shows då?


(Grimaserar) Jag har haft några ganska dåliga erfarenheter. Jag har till och med tappat ett pris och såg det slås sönder i en miljon bitar. Jag är ganska klumpig och så länge jag inte ramlar, så känns det som att jag klarar mig. Jag måste försöka slappna av mer... Jag vet inte.

Läs resten av intervjun på engelska här!

[Källa]



    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: