Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

WTTR: Bilder och intervju med Kristen


ÖVERSATT AV BLOGGERSKAN©
 
För en del är Kristen Stewart helt enkelt en " Twilight flicka." Hennes fängslande tur som den förälskade tonåringen Bella Swan i swoony serie vampyr romantik blockbusters satte henne på kartan och har gett henne manteln "filmstjärna".
För många unga skådespelare, skulle detta ha företrätt chansen att få kontanter, att göra en hel drös med välbetalda wannabe träffar med olika övernaturliga kärleks intressen. Stewart å andra sidan, föredrar mer utmanande rutt: udda indies, delar som talar till henne på ett äkta sätt, och en och annan bild av en ikon (som Joan Jett säger). Hon hoppas bara att de som vill se henne som något annat än Bella kommer att ge henne en chans.
"Det finns en väg jag går ner på nu, och jag är medveten om att det inte finns så mycket av en publik för konstiga filmer-för olika, eklektiska filmer och som jag helt accepterar, säger hon. "Men samtidigt, om jag gör filmer som denna, vill jag att människor tar det för vad det är istället för att gå.
" Åh, låt oss se "Twilight" flickan försöker göra detta?"

Stewart säger att hon är djupt tacksamma för alla de möjligheter som den skenande vampyr serien har sänt sina sätt, men hon har sett till att personas hon har tagit på sig sedan inte har fruktansvärt Bella-like. Ta hennes nyanserade resultat i den senaste indie känsla "Welcome to the Rileys." Som RÅ teen skenande / stripper Mallory är Stewart rå och äkta, ett believably blåmärke bråkstake, och hon än mer håller sin egen motsatta co-stars James Gandolfini och Melissa Leo. "Jag är verkligen glad att det tog den tid det gjorde för att få det gjorda, eftersom jag tror när jag var 18 var jag redo och mer självsäker och mogen nog att spela rollen, säger skådespelaren som nu är 20. "Jag hade läst manuset när jag var 16, och jag var alldeles för ung. Jag skulle ha ryggat saker, tror jag."
"Rileys" regissören Jake Scott tog första delen av Stewart i Sean Penns "Into the Wild". Hennes skärm tid är begränsad, men hon gjorde det på hennes eget sätt. "Jag gick för en drink med Sean Penn och han sa, 'Kolla grabben här ute," påminner om Scott. "Hon gjorde inte mycket i denna film, men hon hade bara denna kvalitet som jag alltid hade föreställt Mallory skulle ha, jag brukar alltid säga" LISTIG. " . Typ av vilda, lite av en gränd katt som verkligen är stark i henne även om hon kommer från en mycket glad, kärleksfull bakgrund Det är intressant. Kanske är det därför hon kan spela en sådan skadade tecken, till exempel komplexa tecken ".
"Welcome to the Rileys" var på gång före "Twilight" och Scott påminns om att behöva kämpa lite för att lägga Stewart. "Jag hade tur att han trodde att jag förtjänade det, säger hon med ett skratt. Stewart gjorde allt för att leva upp till tron Scott hade i henne, kastade sig i forskning och karaktär arbete. "Jag är från Valley och jag har haft den mest normala och privilegierade uppfostran, så rädslan i det slags "Vem är du och vad vet du"säger hon.
Stewart kan läsa böcker om hemlösa tonåringar, pratade med verkliga arbetare på strippklubb och har även lärt sig att dansa pole dance. "Du är verkligen inte den man ser i filmen, säger hon i pole dance", som suger jag menar inte suga bokstavligen. Jake ville inte utnyttja Mallory mer än hon redan är men jag fann att de slog skiten ur sig själva. Jag hade blåmärken över hela mina ben, på alla sidor av min kropp. Jag tror att vi gjorde allt vi kunde för att göra det rätt. För de flickor som är relatera till en film som denna, det är så nödvändigt. Vi skulle vara sådana bedrägerier om vi inte gjorde ett ordentligt jobb. "
För Stewart var "ett ordentligt jobb," de saker du måste göra för att göra en föreställning så autentisk som överhuvudtaget är möjligt, är en integrerad del av hur hon närmar sig en roll. De som vill se henne som obekväma Bella Swan-en ibland dyster, ibland flummigt teen-har troligen aldrig hört henne prata om skådespeleri. Det finns en slående passion som tar över när hon diskuterar man att ansluta till en karaktär, och även om hon inte har haft till audition på ett tag, gör hon inte göra henne val lätt. När hon vill ha en roll, vill hon verkligen det.
Läs hela artikeln på engelska HÄR!



    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: