Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Detta visste du inte om Twilight: Edward Cullen

Detta skriver Catherine Hardwicke:
Av tusentals skådespelare som skickades till våra rollsättare, träffade jag dussintals killar. De såg alla bra ut, men de kändes som om de var grannkillen, inte en utomvärdslig vampyr. Jag blev orolig - alla ville vara den perfekta Edward Cullen. Jag pratade med Rob i London på telefon, men jag behöve träffa honom personligen. Hans agent övertalade honom att flyga till L.A. och sova på hennes soffa. Han kom till mitt hus, tillsammans med tre andra "semifinalister" och provspelade med Kristen. När de spelade "kyssscenen" på min säng - tja, vi kan ju säga att Rob fick rollen.
"Kathys första akvarell av Edward, med långt hår och bruna kontaktlinser. Jag tyckte att han skulle se bra ut med långt "tidlöst" hår, så Rob spenderade åtta timmar i frisörstolen - Nicole Frank assisterande hårstylist, sate i hårförlägningar. Rob HATADE dem. Nästa dag slet Nicole ut dem och hon, Mary Ann och Rob började jobba med vad som skulle bli den berömda Edward-frisyren.


Castingkrav:
För att få rollen som Edward Cullen.
*Blek hy
*Se ut som han är 17 år
*Fantastisk skådespelare
*Fantastisk kemi med Kristen.
*Den snyggaste killen i världen.
Ja, Rob passade perfekt då.

"Så fort Rob hade fått rollen flyttade han till Oregon och började att arbeta med sin rollfigur - både mentalt och fysiskt. Han tränade fem timmar om dagen med en tränare - lärde sig slåss, spela baseball och göra stunts (han var till och med tvungen att lära sig köra bil och ta ett körkort för Oregon).
Känslomässigt började han förbereda sig genom att tänka mycket på Edward - hans käsnlor av ilska, kärlel, ånger, ensamhet - på hur det ksulle kännas att kämpa som Edward gör.
"Wendy gjorde en kortare version i ljusgrått (inte traditionellt vampyrsvart) av den klassiska trenchcoaten. Det blev den karaktäriska "Edwardjackan"
"Familjen Cullen har spelat baseball sedan 1920-talet - så deras klädsel har inslag i form av bland annat keps och tröjor.




    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: