Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bekräftat! Bill Condon kommer att styra Breaking Dawn

 

Bill Condon på DIRECT SUMMIT Entertainments THE TWILIGHT SAGA: Breaking Dawn

Los Angeles, CA April 28, 2010 - Summit Entertainment har bekräftat att Oscar ® vinnaren Bill Condon kommer att bli regisören för: THE TWILIGHT SAGA: Breaking Dawn, som bygger på den fjärde romanen i författarens Stephenie Meyers Twilight-serie. THE TWILIGHT SAGA: Breaking Dawn, för närvarande skrivet av Melissa Rosenberg och stjärnorna Kristen Stewart, Robert Pattinson och Taylor Lautner kommer att medverka. Wyck Godfrey, Karen Rosenfelt och Stephenie Meyer kommer att producera projektet.

"Att Stephenie Meyers Breaking Dawn kräver skärmen ett elegant och intelligent hand och vi tror Bill Condon är exakt rätt fogden, att ha visat lika och rikliga talanger enorm kreativitet och subtil känslighet, säger Erik Feig VD för produktion och förvärv för Summit Entertainment.

Så säger författaren Stephenie Meyer, "Jag är så glad att Bill vill arbeta med oss. Jag tror att han kommer att ta en stor plats, och jag är glada över att se vad han gör med materialet."

"Jag är mycket glada över att få chansen att få kulmen på denna historia till liv på skärmen. Som fans av serien vet är det här en en-av-en-slag bok - och vi hoppas kunna skapa en lika unik filmupplevelse, säger Bill Condon.

THE TWILIGHT SAGA: Breaking Dawn belyser hemligheter och mysterier i denna förtrollande romantiska episka som hänförd miljoner.

Vad Tycker ni om detta? Jag tycker att det inte kan komma i  mer rätta händer än vad dem lagt det.




    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: