Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

The Runaways

Regissör: Floria Sigismondi
Skådespelare: Kristen StewartDakota FanningMichael ShannonStella Maeve
Genre: Drama
Ålder: 11 år
Bästa låten från filmen: Dakota Fanning – Cherry Bomb - Soundtrack Version
Handling: Denna film är baserad på en sann händelse. Den handlar om då tjejbandet The Runaways på sjuttiotalet och hur det startades och utav vilka. I bandet händer det allt möjligt, från att vara ett litet band som folk kastar flaskor på till det stor internationella bandet som alla älskar. Mannen som hjälpt bandet till att bli dem de har blivit är Kim Fowley som pressar dem in i det sista. Vi har också Joan Jett i bandet som gör allt för hålla bandet ihop, det är hennes liv, och så har vi Cherrie Currie, bandets sångerska och sexsymbol.
Min åsikt: Den här filmen var väldigt cool och bra. Jag gillar filmer som utspelar sig lite från äldre dagar. Jag älskade att se hur tjejerna bröt upp från den feminina rollen och visade deras maskulina sida. Sånt uppmuntras från mig. Tyckte dock att filmen var lite annorlunda, lite svår att förstå ibland. Det var riktigt kul att se Kristen Stewart i en annan film än twilightfilmerna. Jag har faktiskt aldrig sett henne i annan film. Hon är en väldigt duktig skådespelerska som kan spela allting, en utav mina favoritskådespelare. Även Dakota gjorde gott intryck på mig. Men jag har ju sett henne i andra filmer innan!

Anonym

kan du inte gör fanfic om emmett &rosalie??? SNÄLLA

2010-10-17 / 00:35:10
Elly

Den så kul ut

2010-10-17 / 03:15:20
Hemsida: http://ellycash.blogg.no/


    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: