Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Anne Rice om Twilight: "Det är en brist på fantasi"

Först hade vi Stephen King som gav hans åsikt, och nu har vi Anne Rice i en intervju med New Jersey’s The Star Ledger.

“Q. Det är komplicerat, det är därför jag har en sådan mixad känsla för “Twilight.” Det är så steriliserat

A. Den är baserad på en riktigt dum bakgrund: att odödliga skulle på high school. Det är en brist på fantasi, åt andra sidan har den lilla bristen givit Stephenie Meyer hög välgång. Det är nästan som ett slaganfall av genialitet att sätta vampyrer i High School. De tar bara studenten om och om igen.

Q. Jag hatade high school.

A. Gör inte alla det? Idén med att du är odödlig skulle vara att gå till High School istället för Katmandu, eller Paris, eller Venice, det är vampyrer för barn. Men det fungerade. Det är välgång. Det gjorde barnen glada.

Q. Det verkar som dessa böcker är steriliserade medan resten av popkulturen, som du ser är mer med unga kvinnor med ett mer sexuellt beteende. Vampyrerna är friska i jämfört utav de andra som är där ute.

A. Jag tror inte att vampyrer är nyttiga. De är fantasi karaktärer, och vi måste påminna oss om det. De existerar inte. Jag får mejl från männskor som är kränkta utav att ha sett på "True Blood". De säger "Hur kan du tolerera de onda i "True Blood". Jag säger, "Skojar du? Vampyrer är inte riktiga, få in det i huvudet."

Read the entire interview on NJ.com

 




    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: