Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

That's What I Am

Hejsan! Nu komemr jag gästbloggaren börja med något nytt här. Jag, gästbloggaren håller på att skriva på en Twilight berättelse om Bella och Edward, den ville jag väldigt gärna dela med mig av här till er. Jag skriver ur Bellas perspektiv då hon fortfarande är mänsklig och ihop med Edward. Det är ingen berättelse som skulle kunna komma efter Breaking Dawnn, helt egen idé. Jag vill jättegärna att ni skriver om vad ni tycker om berättelsen och om ni vill att det ska komma mer. Då blir det roligare för mig så...
här kommer första delen ur "That's what I am"


Den kalla andedräkten som föll över min kind väckte på lördagens morgon. Ett leende spreds över mina läppar och jag slog upp mina ögon.
”God Morgon, Bella” hörde jag Edwards alldeles perfekta röst viska i mitt öra. Jag vände upp huvudet och kysste honom försiktigt. Edward besvarade min kyss djupt och passionerat, det fick mig att tappa andan för några sekunder. Edward lyckades alltid få mig att glömma bort verkligheten.
”Nå, vad vill du göra idag?” sa Edward och gav mig bländande leende. Jag funderade på vad jag egentligen ville göra denna dagen. Det var så mycket jag ville men det var en viktig grej jag hade lovat Alice. Jag skulle till Seattle och shoppa, efter att hon varit i min garderob hade hon blivit helt hysterisk och sagt att så lite kläder kunde jag ju inte ha. Egentlige skulle min uppgift i Seattle vara säga ja eller nej till hennes förslag.
”Jag har lovat en viss Alice att shoppa med henne i Seattle, kan inte du följa med?” sa jag och tittade bedjande på honom. Att vara själv med Alice och shoppa var inte något jag riktigt såg fram emot. Han fick en bekymrad rynka i pannan men nickade sedan lite på huvudet.
”Nåja, det behöver väl inte ta hela dagen” sa han och log charmigt och kysste mig på kinden. Sedan gav jag klockan en snabb blick och upptäckte till min fasa att den redan var tio, Alice skulle komma redan om en kvart, jag suckade. Edward borde ha väckt mig lite tidigare.  Jag satte mig upp och sträckte mig. Jag kände hur en arm sattes runt min midja och hur jag drogs ner i sängen. Jag fnissade till och tog tag i Edwards arm för att lyfta den från min mage men utan resultat. Jag bestämde mig då istället för att ge honom en ytterligare kyss, den besvara Edward mer än gärna.  Plötsligt hörde jag hur det knackade på min dörr.
”Charlie och...” började Edward och sedan slets dörren upp och Alice. Hon var iklädd i en underbar röd klänning som smet åt perfekt om hennes perfekta kropp. På fötterna hade hon ett par svarta klackskor där klacken var minst tio centimeter och det gjorde henne längre än vad hon egentligen var. Alice stod där och såg på mig och Edward där vi låg tätt inslingrade i varandra med en vild blick. Hon tittade på oss och hon såg väldigt irriterad ut. Jag började att gapskratta. Alice min skulle jag sent glömma. Jag lyckades nu ta mig ur Edwards grepp eftersom han var ouppmärksam för att han hade blicken på sin syster.
”Är hon inte ens påklädd än? Edward, jag bad ju dig att väcka henne så att hon skulle vara färdig när jag kom hem” sa Alice och suckade. Sedan gick hon med snabba steg mot min garderob. I dörröppningen stod Charlie och han såg smått förvirrad ut. Han tittade efter henne
”Äum, jag sa till henne när hon kom att ni antagligen sov och då blev hon hysterisk och jag hoppas inte att ni gjorde något” Charlie avbröt sig hastigt och hostade till och i samma veva sa han ‘olämpligt’.
”Nej, tur var väl det” sa Edward och log kärleksfullt mot mig. Jag tittade mot Alice som hade tagit fram den enda sommarklänningen jag hade som Renée insisterat på att jag skulle ta med till Forks, det skulle ju faktiskt kunna bli sol och trettio grader varmt, i alla fall i Renées drömbild.
Jag tittade tvekande på Alice. Skulle jag verklige ha en klänning för att åka och shoppa, nu var hon väl ändå ute och åkte, antagligen inte.
”Nu Charlie och Edward får ni gå ut, Bella ska byta om. Edward, Carlisle sa att det var din tur att jaga, han sa att du behövde det” sa Alice snabbt och både jag och Edward ryckte till. Alice tittade frågande på oss men när hon insåg att hon hade sagt lite för mycket drog hon efter andan och svalde.
”Jaga? Jagar ni?” sa Charlie och han såg plötsligt väldigt intresserad. Jag tittade på Edward och sedan på Alice, vad skulle de göra? Eftersom Charlie hade blicken på Edward tog han till orda.
”Ja, Carlisle köpte ett gevär för några dagar sen och han jagar lite här och där, igår följde Emmett med, idag är det min tur och i morgon är det Jaspers tur” sa Edward och log snabbt. Om jag inte hade vetat att de jagade för blodets skull hade jag faktiskt trott på honom. Edward såg så seriös ut. Charlie såg mycket intresserad ut.
”Säger du det, Edward? Kanske kan jag ta med Carlisle med i jaktlaget för att döda de där förbaskade vargarna som springer runt här i skogen och skrämmer folk” sa Charlie och kliade sig lite i huvudet. Jag kände hur jag blev alldeles kall i min mage. Hade Charlie fortfarande inte släppt vargarna än? Det var ju trots allt inte dom som hade dödat så många människor i Seattle. Mina tankar flög bort till Jacob. Han hade jag inte träffat på flera veckor. Han hade hållit sig borta i La Push och jag hade väl varit i Forks. Jag visste inte ens om vi var vänner eller inte. Jag hade helt enkelt inte haft mod att ringa honom för att höra hur det var med honom fast jag saknade honom något otroligt.
”Ja gör det, det skulle nog Carlisle gilla” muttrade Edward plötsligt och jag rycktes ut ur mina tankar om Jacob och jag blängde på Edward. Jag gillade inte att han och Jacob inte alls var vänner, det hade jag verkligen önskat, men det var för mycket begärt att en vampyr och en varulv skulle bli vänner. Charlie nickade lite och gick ut genom dörren och Alice tog ett steg mot Edward för att fösa ut honom.
”Alice, jag har lovat Bella att följa med” protesterade Edward men Alice gav honom en blängande blick och Edward suckade. Han himlade med ögonen innan han snabbt och smidigt gled ut genom dörren. Jag tittade längtansfullt efter honom då han var borta.

Fortsättning kommer, vill ni läsa mer?

Johanna

Awesome, tycker om när man beskriver hur man själv ser på det, och det finns verkligen så många olika perspektiv. Du är välidgt bra på att skriva, fortsätt så :)

2010-05-24 / 19:36:28
Alicia W 8D The Twilight Saga Fan

Bra jobbat (: jag är Midnights xD OME, they are so cute o.o Jag VILL SE ECLIPSE NU! Fyller btw år dagen då midnattsvisningen är, så ska smita in (: Mohahaha

2010-05-24 / 19:53:50
Hemsida: http://needtoread.blogg.se/
Ina

Ja försät den är jätte bra!<3

2010-05-25 / 17:44:50
Hemsida: http://inalovetwilight.blogg.se/
rebecka

Jag tycker att du ska fortsätta!! DET VAR JU RIKTIGT BRA!!! roligt att du har börjat skriva :D

2010-05-25 / 18:26:27
Celine

Wow! Den var riktigt bra! Du får gärna läsa mina oxå! Söt i kategorier efter "Volturi - novell" tror jag den heter och "Den ovälkomna" hade varit jätte skoj! Nu måste jag läsa fortsättningen! Du borde bli författare!

2010-06-14 / 20:18:56
Hemsida: http://cullens.webblogg.se/
Johanna/ Moonlight

Vet att jag upptäckte din blogg lite försent men bättre sent än aldrig;)

Och jag tycker att den verkar jättebra ska nu springa vidare till nästa kapitel:D

2010-10-15 / 23:24:34


    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: