Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Robert: Jag drömde om att bli rappare!

Pattinson: "Jag drömde om att bli rappare"
Liksom alla tonåringar hade även Robert Pattinson stora drömmar som ung, men de handlade inte om att bli skådis. I en intervju med Top of the Pops magazine avslöjar stjärnan att han istället fantiserade om att bli rapstjärna.


”Twilight”-stjärnan berättar att hans största idol var Eminem och att han gjorde allt för att gå i rapparens fotspår.

— Vill ni veta en hemlighet? Ok, lyssna på det här. Jag har en hel samling inspelningar där jag rappar när jag var 13! Jag ville bli rappare så det finns hundratals band. De är väldigt underhållande, säger han.

— Jag var besatt av Eminem när jag var yngre. När han blev känd var jag runt 12 år och fanatisk över ”Slim Shady”-skivan. Jag tycker att han är ett geni.

Den 24-åriga stjärnan erkänner dock att han inte kommit på många av texterna själv.

— De flesta rimmen hade jag snott från andra. De var typ: ”Jag har växt upp på de här gatorna”, vilket inte alls var sant eftersom jag faktiskt är uppväxt i ett ganska fint område i London som heter Barnes. Inte alls speciellt ghetto!

— Men jag var besatt av allt det där. Jag hade till och med mitt eget lilla ”crew” - vi kallade oss Big Tub and the Tappy Cats.

Trots att Rob även på senare år sysslat en del med musik – visserligen av helt annan typ, då han bland annat medverkat på ett av soundtracken till ”Twilight” – så har han inga planer på att byta karriär.

— Jag söker uppmärksamhet – jag älskar att vara på scen. Men bara tanken på att uppträda med musik gör mig livrädd. Jag är inte rädd för att skådespela dock.

Men om chansen att uppträda med tonårsidolen Eminem skulle dyka upp skulle Rob inte tveka en sekund:

— Jag skulle älska att rappa med Eminem. Det vore fantastiskt!

[Msn]




    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: