Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vampire Diaries

När jag köpte böckerna trodde jag att det skulle vara minst 90 % lik serien. Men, jag hade fel. Kanske det är så att 5%, om inte mindre, stämmer överrens. Nu kan jag förstå all en hysteri om att Vampire Diaries är så lik twilight. Även om VD böckerna är skrivna tidigare än twilight, så påminner de inte alls mycket om varann. Kanske att steffan känner att han är "the bad one" som edward känner, men inte mer som man tydligt märker.




Vol 2, bok 3 och 4.



Steffan i boken, hmm.. äter, är fel  ord.. men "feeds" on människor, alltså han dricker människoblod. Det gör han inte i serien, iaf så långt som de svenska avsnitten har kommit. Hur som heslt, Elina andra sidan är Blond. och ytlig och bortskämd. Hon tror att hon äger sina vänner, som är som valpar runt henne. I serien är hon väl den lite mer "vanliga flickan", som inte är skitsnygg och har märkeskläder. Som hon har i böckerna.
Caroline var ihop med Steffan i början. Damon dyker upp som en kråka, vilket han gör i filmen med.
Alla däromkring som Vicky, Elena's bror, Matt och Taylor, de är väldigt konstigt kring dem med.

Det är ju ganska mycket som skiljer åt och bara en sådan sak. Jag har läst den första boken, och det enda som verkar stämma överrens är att de har ett party, haloween.
Men för att inte låta så negativ så är böckerna inte så dåliga alls. De är förtrollande, precis som The Twilight Saga.
Kan vara bra att veta om man vill läsa böckerna.
Sammanfttningsvis så skulle jag säga att böckerna och serien inte är lika. Manuset verkar vara gjort över att få så många tittare som möjligt och att  det ska vara så likt Twilightsom möjligt fast utan att man skulle kunna stämma dem. Vem vet jag har ju några böcker kvar att läsa dem kanske blir bättre och lite mer lik serien The Vamipre Dairies!?

Har du läst Vampire Diaries?
Om JA, skulle du rekomendera den? Vad tycker du om den?
För er som inte läst den men sätt vad tycker ni om min sammanfattning, borde det vara såhär i serien också?


Emma

Jag har läst bökerna och det var innan jag läste twilight. Jag tyckte om dom väldigt mycket men twilight är helt klart bäst.

2010-04-18 / 19:08:18
Hemsida: http://skymmning.blogg.se/
sara

vart kan man köpa de ?

2010-04-19 / 11:00:29
Hemsida: http://theetwilightsagaa.blogg.se/


    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: